wtorek, 28 sierpnia 2012

Jestem dużą dziewczynką, potrafię o siebie zadbać

Naprawdę wydawało mi się, że najgorsze we mnie jest moje nałogowe kłamanie. Głupia ja.  

Okazało się, że mam jeszcze jeden, zresztą dużo ciekawszy, talent.

Robię głupie rzeczy. W końcu kto ich nie robi?

Tylko dlaczego robię je, będąc w miarę trzeźwa, jak najbardziej poczytalna i świadoma tego, że nie powinnam, że to się źle skończy, absolutnie pewna, że później będę tego żałować?

Byłoby o wiele łatwiej, gdyby można było wyłączyć myślenie. Ono sprawia, że oczy się pocą, albo że w żołądku coś się niebezpiecznie przewraca. Wygadałam się komu trzeba i jest już nieco lepiej, ale wciąż próbuję czymś zająć głowę.

W niedzielę wieczorem wróciłam do domu po tygodniowym wyjeździe. Bywało miło, sympatycznie, dziwnie, a pod koniec wszystko wyszło totalnie głupio, ale z pewnością będzie co wspominać. A jak już raz na jakiś czas zdarzy mi się coś takiego, to później cholernie trudno mi wrócić z powrotem do mojej nudnej rzeczywistości.

Nie chcę spać sama.

Bez ładu i składu.


110 komentarzy:

  1. Cóż, każdy robi głupie rzeczy i nie ma tu żadnych wyjątków. Znam ten stan, kiedy coś w umyśle krzyczy: "Nie rób tego! Będziesz później żałować!", a ja i tak to robię, bo myślę sobie: "Później będę żałować, teraz chcę się bawić i szaleć!".
    Sama też kilka dni temu wróciłam do domu po dziesięciodniowym obozie, którego nie zapomnę do końca życia... I mi również strasznie trudno jest wrócić do zwykłego, szarego życia... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, i jeszcze mam pytanie godne amatora pierwszej klasy... Jak dodać blog do obserwowanych? Szukałam tego wszędzie, ale albo jestem ślepa, albo to jest tak proste, że przelatuje przez mój szukający czegoś skomplikowanego mózg ._.

      Usuń
    2. Okej, już odkryłam tę magiczną opcję bloggera ;)

      Usuń
    3. Cieszę się, że nie tylko ja mam takie odczucia. No cóż, przynajmniej będzie co wspominać... ;)
      Nie przejmuj się, mówiłam, że możesz mnie pytać i w miarę możliwości Ci pomogę. Po prostu wczoraj nie miałam czasu zaglądnąć do internetu.

      Usuń
  2. Nikt nie jest idealny,jesteśmy ludźmi i mamy prawo popełniać błędy. Mnie ostatnio szare życie pochłonęło w całości ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie błędy i głupoty to nie to samo. Błędy mają swoje konsekwencje w przyszłości, a głupoty... teraz wydają się straszne, ale za jakiś czas prawdopodobnie będę się z nich śmiała.
      Ja wcale nie mam ochoty wracać do szarego życia, ale nie mam innego wyjścia.

      Usuń
  3. Każdy popełnia błędy, nie powinnaś się tak za to ganić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj powinnam, powinnam. Bo jak nie ja, to czy ktoś będzie mnie upominał u powstrzymywał przed kolejnymi takimi rzeczami?

      Usuń
    2. Z blędów wystarczy wyciągać wnioski - nie trzeba sobie ich tak wypominać :)

      Usuń
  4. Ja z robienia głupich rzeczy chyba wyrosłam. Taką mam nadzieję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego się nie wyrasta.

      Usuń
    2. Mnie się wydaje, że się wyrasta. Człowiek może zmądrzeć, przystopować.

      Usuń
    3. Ale nigdy do końca. Nie powiesz mi, że dorośli ludzie nie robią nic głupiego...

      Usuń
    4. Tego nie mogę potwierdzić. Ale starają się spasować, zachowywać racjonalnie, rozsądnie. Co czasami jest przykre. Odrobina szaleństwa (zdrowego) się przydaje.

      Usuń
  5. Nie bądź dl siebie taka surowa.
    Ganianie za złe postępowanie powinno mieć miejsce, ale czasami warto po prostu wyluzować... i wszytko okaże się łatwiejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i tak. :) W sumie powoli mi przechodzi, ale konsekwencje z tego będą raczej poważne.

      Usuń
  6. Nie martw się. Ja też ma talent do robienia głupich rzeczy, których potem żałuję. Powiem więcej - ja nawet przed zrobieniem ich, wiem, że będę żałować, a mimo to i tak to robię.
    Ale walczę z tym ;-) Chociaż nie wychodzi.
    Jakoś damy radę, nie? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musimy dać radę, bo jak nie, to źle skończymy. ;)

      Usuń
  7. Hoho, nie Ty jedna masz ten talent! I spójrz na to z drugiej strony: niby czasami to straszne, ale w większości przypadków "jest co wspominać". Wiesz, coś w stylu "za parę lat będziesz się z tego śmiać". Twoje życie przynajmniej nie będzie nudne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A właśnie, że jest nudne, poza takimi oto sytuacjami, po których zostają tylko takie wspomnienia i dziwne wyrzuty sumienia.

      Usuń
  8. Każdy z nas co jakiś czas robi jakieś głupoty, więc nie ma czym się przejmować ;D A myślenie.. no, jest problemem ale z drugiej strony - czasami się przydaje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie kiedy powinnam myśleć, jakoś o tym zapominam. Robię to, kiedy jest już za późno.

      Usuń
  9. Ty robisz głupie rzeczy, a ja mam skłonność do mówienia głupich rzeczy. Nie przemyślę, powiem, a potem żałuję, cóż, bywa.
    Chyba nie możemy tego zwalczyć, bo nikt nie napisał żadnej recepty na głupotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jedna z nieuleczalnych chorób psychicznych.

      Usuń
    2. No, dodaj do tego jeszcze napój energetyzujący.

      Usuń
    3. I masz sto procent głupoty :)

      Usuń
    4. Ja czasem i bez tego mam sto procent głupoty. Choć nawet jeden procent bywa szkodliwy.

      Usuń
    5. Oj tam, nie można być przesadnie poważnym.

      Usuń
    6. Powaga nigdy nie była moją mocną stroną. Naprawdę niewiele rzeczy w życiu traktuję poważnie, czym doprowadzam do szału wiele osób, w tym przede wszystkim moją mamę. To chyba też nie jest dobre rozwiązanie.

      Usuń
    7. Zastanawiam się, co na Ciebie tak działa :)

      Usuń
    8. Mam kilka pomysłów, ale żeby powiedzieć coś więcej, trzeba by było sprawdzić to w praktyce. A wolałabym jednak tego uniknąć. :)

      Usuń
    9. To by się mogło tragicznie skończyć, racja.

      Usuń
    10. Tak czy siak... szaleńcy mają w życiu ciekawie!

      Usuń
    11. Dokładnie. Więc dopóki nikt nic takiego nie zrobi, będę żyła w nieświadomości, co takiego doprowadza mnie do szału. Współczuję temu, kto się o tym przekona organoleptycznie.

      Usuń
    12. Widzę, że lepiej nie wchodzić Ci w drogę ;)

      Usuń
    13. Czasami tak. Niestety mam taką wadę, że jestem miła dla obcych i ludzi, za którymi nie przepadam, a dla bliskich bywam naprawdę okropna i złośliwa.

      Usuń
    14. Zawsze tak jest, bo najbardziej denerwują nas ludzie, którzy najwięcej dla nas znaczą.

      Usuń
    15. No tak, w końcu ich znamy najlepiej... Ale denerwują mnie też inni ludzie, na przykład z pracy, ale nie potrafię być dla nich niemiła, choćbym chciała, a czasem nawet powinnam.

      Usuń
    16. To chyba lepiej dla Ciebie w tej sytuacji. ;)

      Usuń
    17. No nie wiem, niektórym przydałoby się przemówić do rozsądku.

      Usuń
  10. Każdy człowiek popełnia błędy, czasem zupełnie świadomie. Ale może kręci nas ta nutka ekscytacji, kiedy czekamy na to, co się stanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, a mówią, że ciekawość to pierwszy stopień do piekła.

      Usuń
    2. to ja już powinnam chyba się w tym piekle osiedlić.

      Usuń
  11. Czasami żałuje się zrobienia głupich rzeczy pod wpływem chwili, ale bardziej żałuje się tego, że po raz kolejny zabrakło odwagi. :)E tam, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, częściej żałujemy, że czegoś NIE zrobiliśmy, niż na odwrót.

      Usuń
    2. No właśnie. Nie ma co tak zawsze myśleć o konsekwencjach. Co ma być to będzie, przed przeznaczeniem nie uciekniesz. :)

      Usuń
    3. Co ma być, to będzie, owszem, ale przeznaczenie zawsze można zmienić. Jak się człowiek postara, oczywiście.

      Usuń
    4. Może i tak... ale najpierw musiałabyś wiedzieć, co cię czeka.

      Usuń
  12. Każdy popełnia błędy, ale było minęło, niestety. Ja kiedyś powiedziałam coś w złości 6 lat temu. Problemy mam do teraz.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiejszej nocy też nie chcę spać sama. Jestem mistrzem w kłamaniu choć nie często to robię bo wole powiedzieć w prost co mi nie odpowiada , może dlatego ludzie czasami trzymają się ode mnie z daleka , szczerość odrzuca ludzi bo nie chcą znać prawdy.Dlatego chyba kłamstwo jest DOBRE ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kłamstwo może niekiedy zaoszczędzić wielu kłopotów, ale w ważnych sprawach nie warto oszukiwać. Konsekwencje mogą być jeszcze gorsze.

      Usuń
  14. Robienie głupich rzeczy to nic złego, widocznie jest Ci to potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety wszyscy popełniają głupstwa, a zdecydowanie najgorszy jest ten moment, gdy po paru godzinach, dniach wreszcie wpadasz na pomysł, jak idealnie mogłabyś wybrnąć z tamtej sytuacji, ale niestety, jest już za późno.
    egoistycznaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, najlepsze pomysły wpadają do głowy, kiedy są już niepotrzebne.

      Usuń
  16. no właśnie ? kto w życiu głupstw nie robi ? chyba nie byłby człowiekiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że gdybyś naprawdę zamierzała zrobić coś strasznego, rozsądek wziąłby górę. Wpadki i głupstwa to część ludzkiej natury. Zresztą osoby obdarzone dozą szaleństwa są o niebo ciekawsze od reszty, więc głowa do góry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, z pewnością takie osoby są bardziej interesujące. W końcu kto nigdy nie zrobił nic głupiego, musi być bardzo nudny ;)

      Usuń
    2. Ja zazwyczaj przyciągam takich postrzeleńców i nie żałuję :D

      Usuń
    3. Bo nie ma czego żałować ;) Z takimi ludźmi życie jest o wiele ciekawsze.

      Usuń
  18. Dlatego czasem zazdroszczę głupim :P Oni właśnie mają wyłączone myślenie ;)
    A błędy są wpisane w los każdego człowieka. Też zrobiłam na trzeźwo w życiu jeden wielki błąd, którego do dziś żałuję, ale który mnie wiele nauczył. Mało tego. Wiem dziś, że całe szczęście, że go zrobiłam :) Skutki były opłakane, ale jeden skutek okazał się spełnieniem moich marzeń...
    Byłoby mi miło, gdybyś zajrzała do mnie :)
    Zapraszam:
    anelise.blog4u.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Każdy ma swój limit głupstw. Może tego nie widzisz, ale z pewnością się na nich uczysz.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba zazwyczaj tak jest, ze głupie złe decyzje przynoszą najlepsze wspomnienia ;)
    Trzeba zrobić te wszystkie głupoty, póki jest się młodym. Potem można żyć bez przypałów. ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić siebie bez przypałów :P Ale czas pokaże ;)

      Usuń
    2. Na przypale albo wcale, coś o tym wiem. ;d

      Usuń
    3. Sama nie wiem. Staram się ogarnąć.

      Usuń
    4. Jestem na etapie starania. Jakoś to będzie. Musi.

      Usuń
    5. Olej to i samo się ułoży. ;)

      Usuń
    6. Czekam na to, ale w końcu będę musiała ruszyć dupę i naprawić to, co zepsułam. Coś czuję, że samo się nie załatwi.

      Usuń
    7. Jeśli nie da się zepsuć bardziej, to działaj od razu.

      Usuń
    8. Nie, bardziej się nie da, ale prawdopodobnie da się naprawić. Widzę światełko w tunelu, odrobinę nadziei. Muszę wykorzystać każdą możliwość.

      Usuń
    9. Dobre podejście ; ) Powodzenia w działaniu !

      Usuń
    10. Dzięki. Czas ruszyć dupę i ratować, co się da. Chociaż zamiast tego jak do tej pory udało mi się tylko wkurzyć kolejną osobę.

      Usuń
    11. To chyba i tak lepsze, niz stanie w miejscu. :)

      Usuń
  21. ja spotkałam ich trochę, ale najczęściej są zajęci. Chociaż powiem Ci, że jak tak się zastanowić to chyba jednak mam szczęście i nie powinnam pisać, że to większość jest w porządku a wybijają się bezmyślne głąby.

    OdpowiedzUsuń
  22. kłamstwo to nie jest fajny nawyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest, ale da się go znieść, dopóki nikomu nie szkodzi.

      Usuń
    2. zawsze szkodzi. nam samym

      Usuń
    3. Z tym mogę jakoś żyć.

      Usuń
  23. Czasem "chcenie" nie wystarcza. Niestety :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Ale przynajmniej nic nie kosztuje.

      Usuń
  24. Każdy czasami robi głupie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda i żadna nowość, ale mnie wciąż jest głupio.

      Usuń
    2. Chyba nie warto się tym tak bardzo przejmować.

      Usuń
    3. Wydaje mi się, że jednak powinnam się tym przejąć.

      Usuń
    4. Robisz więcej takich głupich rzeczy niż przeciętny człowiek?

      Usuń
    5. Zależy ile według Ciebie robi ich przeciętny człowiek.

      Usuń
    6. W sumie to chyba nie mam takiego "wyznacznika".

      Usuń
    7. Szczerze mówiąc, robię głupoty raz na ruski rok, więc niby niewiele, ale przez to są one bardziej widoczne.

      Usuń
    8. Przecież każdy czasami zrobi jakąś głupotę, nie powinnaś się tym przejmować.

      Usuń
    9. Trochę mi już przeszło, ale od czasu do czasu w głowie pojawia mi się myśl: "Kurde, nie powinnam była!"

      Usuń
    10. Każdy ma takie myśli, powinnaś o tym pamiętać.

      Usuń
  25. Szczerze to nawet nie potrafię spać sama, gdy rodziców nie ma w domu zawsze nocuje u mnie chłopak i mimo, że rozpycha się w łóżku, nie chciałabym być w nim sama. :)
    nowa u mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma chyba nic przyjemniejszego niż obudzić się rano obok ukochanej osoby. Na chwilę obecną jednak nie mam takiej możliwości, bo nie mam nikogo takiego.

      Usuń
  26. Po przeczytaniu notki nasuwa mi się cytat z twarzoksiążki "Skompromitowałem się miliony razy a i tak jestem zajebisty", no bo kto nie robi głupich rzeczy?

    OdpowiedzUsuń
  27. Każdy popełnia błędy. Ale przecież dzięki nim uczymy się życia. Mimo to popełnianie błędów na trzeźwo jest chyba lepsze niż robienie ich pod wpływem alkoholu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim odczuciu błędy i głupstwa to trochę co innego. ;) Oczywiście, każdemu się zdarza.
      Mówi się, że po alkoholu ludzie wcale nie robią głupich rzeczy, tylko te, które zawsze chcieli zrobić, ale nie mieli odwagi.

      Usuń
    2. Niby tak, ale w sumie wciąż zadaję sobie pytanie, dlaczego ludzie mają odwagę dopiero po alkoholu. To takie dziwne. Przecież z reguły powinni być odważni, a nie szukać siły w chmielu.

      Usuń
    3. Oczywiście byłoby lepiej, gdybyśmy mieli odwagę powiedzieć czy zrobić pewne rzeczy bez alkoholu, ale wiadomo, jak to w życiu bywa.
      Z drugiej strony jednak, jestem zdania, że niektórych sytuacji bez alkoholu nie da się zdzierżyć bez uszczerbku na zdrowiu psychicznym.

      Usuń
    4. To fakt, ale przecież są sytuacje, w których będziemy musieli wykazać się odwagą i wtedy alkohol nie będzie mógł nas ,,wesprzeć'', np. rozmowa o pracę.

      Usuń
    5. Owszem, są takie sytuacje. Jak trzeba, to trzeba. Ale myślałam bardziej o tych rzeczach, których w teorii robić nie trzeba.

      Usuń
    6. Ach no w takim razie dobrze, że tłumaczysz. Ja z reguły wszystko biorę dość dosłownie.

      Usuń
  28. A może te głupie rzeczy nie są wcale takie głupie? :)

    OdpowiedzUsuń